Ditanya oleh seseorang
Kenapa saya diberi dugaan?
Tak mampu saya nak jawab.
Sebab tak ada manusia yang tahu jawapan kepada setiap dugaan yang diterima.
Hanya Allah yang Maha Mengetahui setiap yang berlaku.
picture taken from : who else? thanks uncle google :D
Marathon 13 episodes akhir secret garden non-stop within half day. I am totally insane. Finally, habis jugak secret garden, yang tinggal tak tengok lagik, hidden story and special episodes je. Yg penting, 20 episodes down! Kalau la mak tau, memang kena "siren" la aku…
Banyak yang tak logik, tapi, it was fun watching it. Hero takla hensem mana, tapi, he's totally into Kim joo woon character. Hyun bin, I watched him in My lovely samsoon, masa tu dia muda remaja & quite chubby, tapi dalam secret garden, he's skinny and looks like ahjussi…Hihihihi…He's really a great actor. Sweetnyer ada, menyampahnyer ada, geramnyer ada, nak rasa pelempang pon ada. Tapi, towards the end, he's charming :)
The good side about secret garden
1. Aku respect decision joo woon masa dia nak kawen dgn ra im. Instead of staying together tanpa ada ikatan sah, he made up his mind and decided to take ra im as his life partner. Honestly, it was a super hard decision to be made in reality. He don't mind losing what makes him kim joo woon. Secara realiti, tak kira la lelaki mana pon ( tak semestinya kim joo woon), once he decided to get married, I believe he had figured out the consequences, the risks and the responsibilities to become someone's husband. It is not a short term relationship but it is a lifetime relationship.
2. Second thing is, the way joo woon handle his mother. Api memang tak boleh kawan dengan api, sbb akan jadi lagi marak. So, daripada dia nak lawan dgn mak dia, dia lebih rela mengalah. That show how matured he is. He already knew the consequences, yet, he still taking the risks. So sweet because he knew that he can't afford to lose ra im. sarangheyo joo woon…auuwww….. tapi, secara realiti, ntah la wujud ke tak mak macam tu. Gile dahsyat mak dia tu. Boleh gile if dapat mak yg overprotected.
3. Aku suke gile dengan oska…w/pun dia hanya lah second hero, tapi, adoyai, aku suka sgt dgn dia…so childish….suka cara dia bercakap dgn joo woon. sweet sgt. walaupun 2-2 tu mmg lebih kurang je perangai, tapi oska lebih cool, mungkin sbb dia public figure, so kena la ada pleasant personality, compared to joo woon yg muka arrogant yg teramat.
4. Suka dengan yoon seul. w/pun mula tgk watak dia, rasa mcm nak penampar, tapi, she's good actually. Setia dgn oska, in return, oska pon setia dgn dia :) So true, bad memories can bring happiness, but, it depends on how bad the memories are. Kalau dah bad sgt, how can it bring happiness, unless you treat the bad memories as lesson to learned so that it wont happen again in the future. auwww….bermadah pulak. Hihihi….
5. Overall, the storyline is not logical, but it was fun watching it and it worth your 20 hours time. I bet, you wont regret every second that you spend watching the drama. Tapi, as I said, we can never expect more in drama, because drama is a drama. Drama is made by human, so, the one who control it is human. Ours are made by Allah :)
Ok, now the bad side about secret garden….to be continued…