August 29, 2009

Sharing is Caring 5


1. utk suami/isteri yg tidur berdengkur di waktu malam, krn beliau tidur disisi kita bukan dengan orang lain.

2. utk anak/adik perempuan kita yg mengomel apabila mencuci pinggan, krn itu bermakna dia berada di rumah, bukan di jalanan berpeleseran.

3. utk cukai pendapatan yg kita kena bayar, krn itu bermakna kita masih mempunyai pekerjaan.

4. utk pakaian kita yang dah tak muat, krn itu bermakna kita cukup makan.

5. utk lantai yg perlu dimop, tingkap yg perlu dilap dan rumah yg perlu dikemas , krn itu bermakna kita mempunyai tempat tinggal.

6. utk bunyi bising jiran², krn itu bermakna kita masih lagi boleh mendengar.

7. utk timbunan pakaian yg perlu dicuci/digosok krn itu bermakna kita ada pakaian untuk dipakai.

8. utk keletihan/kesakitan otot selepas seharian bekerja, krn itu bermakna kita masih berupaya utk kerja kuat.

9. utk tempat letak kereta yg jauh drpd lif, krn itu bermakna kita masih berupaya utk berjalan.

10.utk jam loceng yg berdering pd waktu pagi, krn itu bermakna kita masih hidup untuk meneruskan hari tersebut...


"Jika tak dapat apa yang kita suka, belajarlah menyukai apa yang kita dapat...dan bersyukurlah dengan apa yang kita ada"

2 comments:

SHaFriNa said...

well said kirah... k.shaf suka entry ni.. suka sangat2..

macam ingat 5 perkara sebelum 5 perkara..

1. sehat sebelum sakit
2. muda sebelum tua
3. kaya sebelum papa
4. lapang sebelum sebuk
5. hidup sebelum mati

sama2 lah kita bersyukur dengan kurniaan Allah swt..

violet_ingrid said...

amin..insyaALLAH...setiap rezeki yg kita dapat tu mungkin ganjaran dari ALLAH bila kita sentiasa bersyukur...ehhehe...kirah bersyukur sebab allah bagi sorang kakak kat kirah...hehe...sayang kak shaf...=)