August 10, 2010

Tabiat buruk… Yucks!

bghabits1

Sume orang ada tabiat kan…buruk ke baik ke, mesti ada punyer….tabiat dalam english habits kan…heehhe….ada ke “good” habit? Bad habit ada la kot….sya pon tidak terkecuali di dalam kelompok manusia yg ada bad habit…ish3….dah tua2 macam nie pon masih ada bad habit….perhaps, it`s not habit, but habitS…..plural yer…bukan singular…heh…..bkn sya nk citer keburukan diri sya, tapi sya sje nak share je….atau nak jadikan pengajaran, supaya orang lain tak ikut….miahahaha…..

1st

tabiat buruk…eh, bad habit sya yg 1st ialah sya sangat sangat dan sangat malas basuh pinggan….dari dulu sampai sekarang, itu la perkara yg paling saya tak suka nak buat bila ada kat dapur…..saya sanggup masak dari membasuh….so, siapa jadi mangsa? sudah semestinyer mak saya…maaf yer mak….so, bla saya masuk dapur, sya akan deal dgn mak, I cook and mak will do the diswashing…..fair & square tak? hahahaa….supposely, sume tu saya la kena buat, tapi since my mak is the best MAK in the whole wide world, so dia “ikutkan” aje….heh….tapi, tidak la mak saya akan melakukannyer silently….sambil dia membasuh, ayat yang sama dia akan ulang…..

“Nanti, dah kawin, tak payah pakai pinggan kaca, pakai pinggan kertas, lepas makan, buang…senang….” onion82

Fufufufufu, sgt menikam kalbu, tapi saya mmg tak makan saman, sbb sya makan nasi jer….Heh, dan setiap kali ayat tu di ulang suara, saya pekakkan saje…..kalau saya bagi alasan, lg banyak ayat yang akan keluar….hehehhe…..kalo orang tanya kenapa sya tak suka basuh pinggan, i dont hv the answer…so, better not to ask or you will end up disappointed sebab sya sendiri masih mencari jawapan yg konkrit……onion33

2nd

Ini tabiat buruk masa zaman hingusan…..tabiat yang org pon menyampah tgk …hahaha…suka gigit kuku….ntah bpa kali kena tampar ngn arwah tok, dok tak makan saman jugak….masa dulu mmg buruk la kuku tangan sya….Fyi, kuku tangan je, kaki geli…hahahaha…..tp skrg dah ilang dah tabiat tu…sbb saya dah dewasa, malu la kalo kuku buruk….huhuhu

3rd

tarik rambut….nie berlaku zaman sekolah(menengah) smpai la sekarang……tambah2 bila tgk tv….garu2 kepala, pastu cabut satu,satu lg dan lagi….sampai botak…..eh, bukan botak, tapi kawasan itu agak susah nak tumbuh rambut…..asyik kna tarik gamaknyer, rambut pon malas nk tumbuh dah…hehehehe….tp xpe, saya pakai tudung + rambut saya agak tebal, so kawasan jarang itu xnampak…..hahahahaha…..selamat!onion15

3 je pon….tak banyak sgt tabiat saya…..masih mencari ruang utk improve diri sendiri….tambah2 yg no.1 tu…..kalo p umah orang dgn mak sya, perkara sama akan berlaku….saya cepat2 makan, pastu tunggu mak sya plak abis makan, pastu paham2 la….mak saya kadang2 hangin jugak, tapi saya buat dek je….hahahah…jahat nyer!!!! adoyaii…..saya perlu berubah…..tpi mcm mana? onion03

No comments: