November 24, 2010

saya benci programming!

image

Ini baru prototype,pon dah separuh gila ak nak buat. baru 30 % implementation, lg 70 % nak kena commit. onion14  Saya sungguh2 bencikan programming….huwaaaaa….saya takmau jadi programmer, i hate working under pressure. Tapi for the sake of my data collection, kena jugak la buat system ini walaupun beta version. Simple as possible, that’s my main target…hahahah….bukan system yang depa nak tengok pon, yang depa nak tengok contribution ak, so system nie just a medium for my data collection. when im working with the coding, 100% ak lupa writing…mampus….dipesan oleh sv supaya jangan lupa thesis, tapi maaf la sv, sya nie manusia biasa, tak boleh nak fokus 2 benda dlm 1 masa…so, i have to choose between thesis & system. tapi utk skrg, of cos la kan, system yang menjadi pilihan….hohohoho….

dah 2/3 tahun lama x belajar + buat database, coding sume, tapi kali nie kena la bergerak secara lone ranger, mau tak mau, kena la perah idea sendirian…bab database nie ak fail la….itu la, dulu suh belaja, ak men2, ini la akibatnyer…padan muka sendirik…huhuhu….onion09 takpe2, sebulan diberi utk siapkan, baru 2 minggu…miahahaha…2 weeks left before beta version nie siap….critical part yer nak integrate skype kat dlm system…naya ak kalo x mula sekarang…nak godeh2 system bukan senang…ohohohoh…xpe2, i can do it….onion41

 

Oh, btw, chantek x design system saya? simple je kan..hehehe…tidak perlu fancy2 sebab ia hanya la beta version, lepas nie konfem bersawang punyer la…sebab tak mungkin saya akan jadi programmer…miahahahaha…..onion18

No comments: