March 26, 2012

Here and there

Sunset

picture : Taken from my documents. Credit to windows ;)

Salam,

Lately, rasa demotivated untuk proceed dengan research, dengan masters & dengan apa je yang melibatkan research. Stuck in the middle of no where, tak tahu nak ke kanan atau ke kiri. Tak pasti nak ke hadapan, atau undur sikit ke belakang. Masters by research driving me insane! Mungkin sbb rehat agak lama, so momentum dah hilang + bosan tnggu feedback untuk access rumah anak yatim. I’ve been waiting quite some time and still pending lagi. Tak paham apa masalahnyer. Tak pasti, permission letter tu sampai ke tak kat big boss. Too tired waiting for something yang memang tak nampak langsung. So, no wonder la perasaan –ve tu wujud bila diri cuba untuk jadi se +ve yg mungkin. Terlalu banyak  guna ayat penyedap hati, sampai hati dah bosan nak dengar ayat2 tu lagi. 3 yrs is not a short time for some people, plenty of things can be done within that time. Kumpul asset or going for vacation every end of the year. Still waiting for that time to come tapi entah bila. Serious, there are times saya rasa bosan & frustrated with all things that I did, tapi right now is not a right time for me to question myself why did this happened to me. 

Again, itu antara kata2 penyedap hati and the truth is, i keep repeating those words whenever I feel like giving up.

Then, there are moments semangat tiba2 datang. Bukanlah tiba2, tapi because of this 1 special person in my life.

Tak pernah sekali pon dia cakap perkara2 yg negative masa saya sedih.

Tak pernah sekali pon dia mintak saya untuk quit bila saya selalu cakap dekat dia saya dah bosan & rasa nak quit.

Tak pernah sekali pon dia tunjuk rasa sedih, susah hati dia pada saya.

And, she’s angel of my heart. Thanks mak :)

And, masa tu saya sedar, whatever i am doing right now, its not for me, its for her. So, sanggup ke saya nak quit hanya kerana saya ikut kata hati saya. Bodohnyer saya rasa masa tu. Sbb terlalu percaya kata hati. Sbb tu la jangan terlalu menipu hati, sbb kadang2 hati tak boleh terima penipuan. Ada masa perlu cakap secara jujur & cari masa untuk cool down.

And, itu la yang saya lakukan. Hanya 1 cara yang paling berkesan untuk cool down. Upgrade ibadah. Tidak terlalu drastik, cuma untuk masa sekarang, sedang didik diri untuk solat di awal waktu. Lama dah tinggal sunat dhuha, InsyaALLAH, cuba untuk menjadikan sunat dhuha rutin setiap pagi. Bukan untuk rezeki lebih, tapi untuk ajak hati untuk dekat dengan Maha Pencipta.

Pendek kata, saya sedang cuba mengubah jadi lebih baik. Ambil masa, tapi tak apa, asal sentiasa di landasan yang betul. Insya Allah :)

No comments: