October 21, 2011

I miss them T_T

Baru je cuti few weeks ago, skrg dah rindu nak lecture, dah rindu nak pegang marker pen, conteng2 whiteboard, smpai terconteng muka sekali…I miss that moment sooooooo much. Allah, pls give me strength to go thru this hard feeling. Saat itu sekejap, tapi kenangannyer sepanjang hayat. Saya rindu student sya yg suka loyar buruk. Tak jadi nak marah sbb sya akan gelak dgn mereka sekali. Saya rindu every single things yg ada kat Makom3,4, EM makom, autocad lab…

It just a short time, but it full with lots of enjoyment, excitement. Walaupun hakikatnyer, kadang2 saya stress, tapi yg indah overcome yg stress..saya rindu nak bangun pagi, siap2 nak pg lecture sbb skrg asek keje nak tido je all the time…..and then, bila sampai kampus,  masuk lab,  student takde, rasa nak marah, tapi bila tgk muka student, hilang rasa marah. How I love teaching and gonna miss the moment so much….Im not a good teacher, but I can be a good friend to my students :) They are just like my brothers and sisters to me. I’d rather put myself as a good friend to them so that we can have a good brotherhood/sisterhood relationship…

Instantly, saya dapat adik lelaki & adik perempuan seramai 104 orang….Dari single daughter, now I have 100++ brothers and sisters….Semoga sem depan, rezeki menyebelahi saya supaya saya dapat teruskan minat saya utk mengajar…..Dari kecik lg, memang impian saya nak jadi cikgu, tapi mak cakap, upgrade sikit cita2, dari cikgu ke pensyarah….Alhamdulillah mak, ur words becomes true and now look who i am…I am a lecturer walaupun part time je, but pengalaman pendek jadi lecturer itu sangat2 priceless utk saya. Bukan gaji yg saya kejar, saya mahukan experience as lecturer.

Nak abiskan sekolah cepat2 supaya saya dapat teruskan cita2 saya…yg penting, saya nk didik anak bangsa saya….apa yg penting lagi, saya nak tolong saudara islam saya. Mungkin dari segi kewangan, I cant afford to help them, tapi ilmu yg Allah pinjamkan, saya boleh spread kepada semua orang. Itu juga bekalan saya ke akhirat kelak. InsyaALLAH….pelaburan yg tak perlukan duit, cukup dgn azam… :)

 

P/s- Rindu student2 saya sgt2 :(

 

100_1058

100_1091 

Dapat capture 2 group je. 2 lagi x sempat sbb sibuk dgn asgmt…. tapi saya tetap saya mereka semua :)

1 comment:

محمد أمين بن أريس said...

that is me..the nerdy one..hahaha... :D