October 15, 2011

suami kita, bestfriend kita =.=”

 

To_My__468_be2

Nikah pon belum, boifren pon takde lg, sibuk cite pasal suami yer…hihihi….Last 2 weeks masa tengah common marking dgn group csc, tiba2 sembang pasal kawen…..Mulanyer dari kak wah, bising2 pasal bff dia nak akad nikah, kitaorang igt ke dia yg nak akad nikah…hihihi….lepas tu, kak ita memulakan bicara….Ayat yg simple, tapi dalam maksud…Buat aku berfikir berpuluh juta kali.

 

“Nanti bila dah kawen, segalanyer akan terbatas. Suami kita adalah bestfren kita”

Hmm…As simple as that dia nak sampaikan msg tentang perkahwinan. Baru nak cecah 25 tahun, and I know nothing about marriage, except, penyatuan 2 hati & 2 keluarga. Bukan lah tak tau apa lgsung, cuma x pernah nak fikir secara teliti..Hehehe…sat orang kata aku desperate pulak. Pengalaman mengajar aku. Mencari yg tidak sempurna tetapi agamanya teguh. Mencari yg sederhana, tetapi takwanya tinggi. Mencari yg biasa sahaja, tetapi taat pada Allah. Aku pon tak perfect, apatah lagi nak dikategorikan as wanita solehah. Masih tak cukup nak dapat gelaran tu, tapi insyaALLAH, masih menjaga batas agama, pergaulan. Dan, semoga ia kekal selama2nya :)

Baru2 nie my BFF dah melangkah ke alam baru. Im so hepi for her. Sedih masa tengok majlis akad nikah dia. Once dia sah jadi isteri orang, masa tu aku terpikir yg aku dah tak boleh nak share my feeling dekat dia. Priority dia hanya utk suami & keluarga dia. Saya tak hilang dia, cuma saya kurang 1 BFF…sbb dia dah jadi hak orang lain. She looks stunning in goldish yellow pagi tu and so damn pretty with her snow white dress. Sikit gambar masa akad nikah & her wedding day :)

 

100_1329

 

100_1337

For now, bff saya adalah mummy saya, kucing saya & my BFF….hihihi…saya tak ramai kawan. Bkn sbb saya sombong, tapi less is better, yg penting kita trust dia :)

To my BFF, thanks for your understanding and always be here whenever I need you :) love you soooooo much BFF onion25

3 comments:

Imran Mohd Zawawi said...

bbf truly important for girls. isn't it ;)

Mrs. Ady Firdaus said...

betul tu...even sekarang pun incik awak la bff aku setelah bff aku kawen wahh nangess.....sebab tu gado kene cepat2 baik...sbb dia je bff yg ada skung ni sblm j incik somi

-kirah- said...

Imran : 101% correct. Girls bff is a reflection to herself. Berkawan biar seribu, bff biar 1-2 orang...Hihihi


Kak bedah : Hargailah si dia. Cik senah doakan anda berdua kekal hingga ke akhir hayat. Cepat2 la kawen :p