September 19, 2010

Mujur umur saya masih panjang

blogging

Semalam ak & nadiah pegi beraya umah atie. So, kitaorang gerak dalam pukul 11.30 pagi macam tu..lalu plak kat jalan raya yang sentiasa sesak kat penang nie.hari2, setiap masa mesti sesak….tapi, cuma jalan tu je yang ak tau pon.So, nak tak nak, kna jugak la guna jalan tu.

Saya memang jenis tak suka hon sangat, yer la, saya nie beroda 2 je, kalo saya x salah pon, kereta2 besar tetap menyalahkan mereka yang beroda 2 nie..apakan daya…nak jadi citer, lepas je traffic light yang dekat dengan rumah orang2 tua, saya agak speedy la, lagipun itu memang jalan besar, takkan saya nak bawak slow, nanti x pasal2 kena hon plak….okes, sila perhatikan gambarajah di atas eh, penat lukis utk gambarkan situasi time tu…huhuh….lepas traffic light no.1, before nak ke traffic light no.2, ada 1 simpang kecik, saya dah nampak kereta iswara kelabu, drivernyer orang tua india yang tua nak mampus tak sedar ke diri….dia dah tau kereta tengah speedy + kiri jalan ada motor, boleh plak dia keluar simpang tu sampai agak ke tengah…dah la tak tengok belah kanan dia….saya yang agak speedy nie terpaksa break mengejut sambil break guna 2-2 break tangan saya….jarak saya dgn kereta bodoh tue sangat amatlah dekat…kalaulah break saya tak berapa nak berfungsi, 100% confem saya langgar keta bodoh itu atau saya jatuh di jalan sebab nak elak keta bodoh itu….bawak keta macam keldai, tak reti nak consider orang lain. saya igt lagi plate no kete keldai itu…PEJ 2644….

saya ada tanggungjawab besar, saya bawak orang sekali, kalo saya tak berhati2, orang yang saya bawak akan turut jadi mangsa kereta keldai itu. maafkan saya NADIAH sebab tak berhati2….lepas kejadian tu, saya hampir menangis, tapi saya tahan jugak sebab takkan saya nak berhenti macam tu je…tapi demi ALLAH, saya trauma sekejap lepas kejadian tu…..tapi alhamdulillah, umur saya masih panjang dan saya sentiasa berada di dalam lindungan ALLAH, so, ALLAH telah selamatkan saya dari jadi mangsa kereta keldai itu…..

saya masih ingat bentuk keta tu, orang yang bawak keta tu dan yang pasti, plate no pon saya masih ingat!!!!! bodoh piang pnya driver, mana dia dapat lesen…lesen keldai ke apa!!!!!!!!!!onion12

No comments: