October 26, 2010

Beauty vs Brilliant

beauty       vs   albert_einstein_tomrichmond_com[1]

 

Hehehe…mana satu yang anda suka? si cantik kah? atau si bijak kah? Kalau saya di beri peluang, tentu lah nak pilih si cantik, tapi kadang2 Allah bagi kita 1 peluang untuk kita jadi apa yang kita nak jadi. So, kalau la di beri peluang itu, saya pasti akan pilih si bijak. Anda boleh menjadi apa sahaja jika berilmu…

Kenapa tiba2 yer saya nak laga2 kan si cantik dengan si bijak? ahaaa, ada la sebabnyer. 1 bonus kalau orang yang dilahirkan cantik dan bijak, tapi jangan tertipu yer, tak sume orang cantik itu bijak…miahahahahha onion02  mereka yang rupa cantik, tapi cetek ilmu, selalunyer guna kelicikan mereka je nak menawan hati orang…hahaha…yer ,saya maksudkan, hati orang yg berjantina lelaki…..mereka tidak lah pandai, tapi dengan kecantikkan yang ada, segalanyer adalah tidak mustahil…

mcm nie la, malam tadi, otw nak pg amek mak, sebijik audi ( keta yang ada 5 gelung mcm gelung olimpik) lintas depan saya…Wow! terkedu saya, yer la, dah la keta kaler merah ang, sapa2 yang tengok, mesti kna toleh kali ke-2…sya pon pikir, sapa la agaknyer yang drive keta mahal tu eh…ahaa, setelah diperhati, sya tahu siapa orgnyer….agaknyer si penumpang tu nampak kot saya usha2 keta dia, tu yang lambat sket keluar, tp bila dia keluar tu, amboi, eksennyer berjalan, gaya2 model…hahahha….bontot ditonggekkan, jalan kaki silang cam kena sembelit…heheheh….bertuah tuan empunya badan dpt bf kaya macam tu…tapi, yang pasti, keta tu bukan dia punya, dia tu penumpang, i mean penumpang yg bertuah…

perasaan ada kereta tu dengan jadi penumpang lain…hehehe…tak tau la org mcm mana, tapi kalo saya, amat la sangat berbeza…so, apa kaitannyer kan? hahahaha….

 

saya : tadi nmpk “dia” naik keta audi, keta mewah…

mak : biar lah, rezeki dia. orang cantik, memang org lelaki senang nak terpikat. tapi xpe, anak mak rupa takde, tapi pandai

saya : oh, anak mak huduh la yer! :(

mak  : idak le, biar takde rupa, tapi ada ilmu. rupa tu sementara, rupa tu cuma hiasan dunia, nanti bila allah tarik rupa cantik kita, dah hilang kelebihan tu. tapi ilmu itu abadi, selagi ada ilmu dan kita amalkan, sampai mati pon masih berguna. orang cantik, tapi ilmu takde, macam pasu bunga gedabak yang ada ukiran cantik, tapi apa fungsi dia? takde kan. beza dengan orang yang kurang cantik, tapi ada ilmu, mcm pasu bunga yg biasa, mcm kat umah kita tu, rupa tak la cantik mana, tapi bg manfaat kat orang.

saya : * dlm byk2 benda, kenapa pasu yang jadi contoh perumpamaan? *

 

ada maksud tersirat kan. hehehe…renung2kan lah onion41

No comments: