October 18, 2010

Top 5!

Apa yang Top 5?  Hiks, saya nak countdown 5 beautiful places to visit in the future! Mari kita mula mengira! Yihaaa!!!!

1

mekah

As a muslim, adalah kewajipan untuk saya pegi Mekah untuk mengerjakan fardhu Haji. InsyaALLAH, satu hari nanti saya pasti dan yakin yang saya mampu utk laksanakan rukun islam ke-5 ini. Tetapi, sebagai permulaan, InsyaALLAH, dalam 1-2 tahun lagi <<jika masih diberi kesempatan>>, saya nak pg Umrah bersama mak saya! Itu impian saya untuk bawak mak saya jejakkan kaki ke Tanah suci Mekah. Moga-moga permintaan saya nie ALLAH s.w.t dengar dan permudahkan urusan saya untuk jejakkan kaki di sana. Insya ALLAH.

Tempat di mana semua hamba ALLAH sama sajer, takde beza taraf, darjat & kedudukan. Tempat di mana sumer orang berkumpul & hanya 1 tujuan! Indahnya kalau saya berada di sana kan. Macam-macam yang saya nak mintak dekat ALLAH…huhuh…-emo-

 

2

japan-kyoto

Okes, ini pulak tempat kedua yang menjadi impian saya! Negara matahari terbit! Btul tu! JAPAN!!!!!! saya sangat teruja untuk pegi sana. bilalah saya dapat sampai sana kan..ntah la.saya pon tak pasti, tapi yang pasti, negara itu pasti saya akan takluk 1 hari nnti! Miahahahahahaha! Japan, please wait for me! Kalau nnti saya dah sampai sana, saya nak pg daerah ikimonogakari bermula!Kanagawa Prefecture!!!Lepas tu, saya nak pg ke Mount Fuji…wow! sangat teruja yer! lepas tu, nak pgi Tokyo City plak…Nak try lintas jalanraya kat sana…hahahha…ada plak! lepas tu, nak main salji, nak bergambar sepuas2nyer dengan bunga sakura…Alangkah bahagianyer saya kalau time saya pegi Jepun tu, ikimonogakari buat concert, wah!!!!!! <<mimpi tak sudah>>

 

3

15640989

Ini pulak Pangong Tso Lake, near Ladakh <<Ladakh nie sempadan antara India & China>> Takde la yang istimewa sangat tentang tempat nie, tapi bagi saya, it has a magnificent view!! Believe me!!! Siapa yang pernah tengok citer hindustan 3 Idiots, mesti perasan tempat nie…Tasik nie sangat biru bila kena reflection cahaya matahari…It is an endorheic lake type…Tasik yang tak benarkan aliran air dari sumber lain melaluinyer..Kalau ikut satelit, bentuk tasik nie macam besen, dan xde aliran air dari punca yang lain pon….Based on wiki, takde ikan pon yang hidup kat dalam tasik nie, tapi adalah hidupan lain…hehehe…

Ok, next is……

4

New_York_City

Hiks…Action speaks louder than words! Hahahaha…Yup, macik statue itu dah explain secara detail mana saya nak pegi kan. Yes, of course la New York City. A sleepless city…ye ke? ntah la, tapi saya nak teringin nak berjalan2 di NY city…Saya takde la sampai nak jadi new yorker, tidak, Malaysia sentiasa di hati, cuma nak merasai kehidupan orang2 NY yang sentiasa busy…hiks….Dekat KL pon dah tak tahan, nie kat sana…Hmm….

And last but not least…….*drum roll*

5

karambunai

This is Karambunai Island, located at West and East Malaysia, to be specific, Sabah! I love beaches! It has breath-taking view kan? Not sure sama ada it listed as the most beautiful beaches in the world atau tak, tapi xpe, Malaysia has it! Tak payah nak pg ke luar negara <<sangat hipokrit kan>>hahahaaha….Saya maksudkan pantai yer…Malaysia pon ada pantai yang sangat cantik, tak perlu nak ke Bali ke, phuket ke…Malaysia sudah!

Saya suka lautan sebab lautan nie sangat luas dan takde sempadan kan. Bila saya susah hati, jiwa kacau, pantai adalah kawasan yang terbaik utk ilangkan stress. Kenapa? Ok, here is the trick :p

Bila kita nampak something yang takde sempadan <<yer,i mean beaches>>, kita tak tau kat mana hujung dia kan + lautan tu amatlah luas…Ok, this is what I always do…Duduk tepi laut < alone >, tak pun pegi la kat kawasan tinggi yang nampak laut, tengok laut tu dan campak je masalah kita kat dalam laut tu, kita tak tau ke mana laut akan bawak masalah tu kan. So, problem solved!Hahahaha….itu hanya cara nak kurangkan stress jer…We cant run away from problems kan…Hidup takde masalah, its not life! Ahahahaha…sungguh off-topic dah kali nie yer…xper la…saya saje nak share je tempat2 fave saya yang bakal saya visit 1 hari nanti….

No comments: